Selasa, 27 Januari 2009

SMK Dato’ Haji Kamaruddin, KKB

Hari pertama ana ke sekolah..aduh pening pikir nak pakai baju apa ni..baju kurung la..emmm pk punya pk..hijau la jd pilihan…berbekalkan semangat ana dgn shbt tersayang pn berjalan menapak ke sekolah. Jauh jgk la berjalan. Aduh..sebelum sampai sekolah dah kena panjat bukit..huh.huh …berpeluh..bukan sebab takut tapiiii sebab letih. Sampai sekolah jam 7.05 minit. Sekolah ni jam loceng berbunyi tepat 7.20 minit pagi.. pastu ana dengan sahabat2 ana ni g ambil kedatangan dan diberi sedikit taklimat oleh pengetua. Pastu bergerak la ana dengan penuh semangat ke dewan sekolah untuk perhimpunan pagi.. 15 orang guru praktikal UPSI ditempatkan di sini..sayang sekali ana dan shbt2 xdapt peluang untuk bercakap kat perhimpunan. Xpe. Len masa ada rezki mesti dapat peluang tu. Selepas habis perhimpunan, ana dengan cg2 UPSI ni pun bergerak ke bilik mesyuarat. Taklimat pengetua dan perjumpaan dengan PK 1, PK HEM dan PK KOKO. Tak lupa jugak turut hadir adalah guru-guru pembimbing. Ops meh ana kenalkan guru pembimbing ana, cg Fuad. Aha.. ada sapa yang ingat cg Fuad. Kalo sesapa kelas ana dulu kat UPSI mesti kenal cg ni. Pengetua dan para guru kanan memberi taklimat, penerangan, nasihat dan peringatan untuk kami sebagai bekal menjadi pendidik yang berkesan sepanjang 14 minggu praktikal serta sebagai bekalan sepanjang menjadi muallim..

Tak lama kmudian, bergerak la ana dengan sahabat seperjuangan ke bilik bimbingan dan kaunseling sekolah untuk memulakan tugas. Masuk je bilik kaunseling, ops tengah renovate pulak.. uii bagus ni sebab pe tau, ana leh la memerahkan tenaga dan buah fikiran untuk menghias bilik ni.. berat jugak tapi bila lagi nak dapat peluang untuk menjadi pereka bilik kaunseling. Ada sorang kawan ana tengah blaja graphic designer, xpe, ana nak challenge dia untuk jd counseling room designer.. amacam betul ke ayat ana ni…

Taklimat oleh cg Fuad dan Cg Hadijah(guru bim kaunseling sek ni) pun dimulakan..mula nampak serius..tetiba aduh gembiranya bagus la cg2 ni.. dorang pun lepasan UPSI rupanya.. cg Hadijah(akak ija) ni baru je posting kat sek ni. Alhamdulillah Allah tempatkan ana dengan kedua guru-guru ini untuk ana belajar sesuatu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan